Müşterilerin yetersiz bilgilendirme aldığı eski zamanların aksine, günümüzde istenen bilgileri arasından filtrelemeyi zorlaştıran düzeyde bir bilgi kalabalığı söz konusudur.

Yeni „my.Walter“ çözümü ile Walter AG bu olumsuz etkiyi ortadan kaldırmayı hedefliyor. Kişisel ihtiyaçlara göre uyarlanabilir bilgi portalı sayesinde kullanıcıya sadece istediği bilgiler sunulmaktadır. Müşteriler, satınalmacılar, bayiler ve uygulamacılar sadece gerçekten ihtiyaçları olan bilgilere ulaşabilmektedir. Yenilikler, ürün portföyü, sipariş durumu ve diğer konular “kartlar” aracılığıyla bir arada sunulmaktadır. Bu kartlar, önem derecesine bağlı olarak ana ekrana eklenebilmektedir: Daha büyük veya daha küçük, daha fazla veya daha az içerikle ve de kişiye özel sıralama seçeneğiyle. Gerektiğinde yeni butonlar eklenebilir ve mevcut olanlar silinebilir.

Seçilen konuların yanında my.Walter tarafından kullanıcılara, konfigürasyonları doğrultusunda ilgilerini çekebilecek ilave kartlar da sunulmaktadır. Bunlar “sürükle ve bırak” aracılığıyla eklenebilmektedir. Walter, özellikle kolay kullanım konusuna ayrı bir önem göstermektedir: Tarayıcı satırına sadece “my.Walter” yazılarak oturum açılabilir. Ardından cihaza bağlı olarak içeriklerin çağrılması mümkündür. Walter müşterileri kendilerini ilgilendiren bilgiler için anında genel bir bakış imkanına sahip olacaklar. Bu bilgiler için ayrıca arama yapmalarına gerek kalmayacak. Buradaki amaç, karar verme aşaması için en uygun bilgi temelini oluşturmaktır. Bu bilgilerin daima güncel olabilmesi için kullanıcı, e-postalarda olduğu gibi, bilgilendirmeler üzerinden güncel içeriğe (örn. sipariş teslimat durumu) ulaşabilmektedir.